Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 15 januari 2019

På tisdag ska man städa..... Det gör varenda tant ;)

Jo ni gott folk, en ledig dag mellan skiften och det är verkligen dags att städa det här hemmet...

Ett hem i förfall...
Ett hem med lite julgrejer kvar, typ adventsstjärnor och ljusstakar, juldukar och sånt där krafs...
Ett hem där golven behöver en ordentlig duvning, så jag slipper få fler flisor i fötterna av små grejer som fastnat i luddiga mattor...
Ett hem där det ligger "bra-att-ha" grejer lite här och var...

Så dags att ta på mjukisbrallor, kavla upp ärmarna och dyka i skurhinken, typ....


Nåja, jag får göra nåt kul av det.
Bra musik på hög volym!
En ihopvikt flyttlåda att stoppa undan "bra-att-ha" grejer i.
Kanske möblera om lite, det brukar pigga upp :) Ibland kan det räcka att byta plats på två lampor.

Så idag är ingen bra dag att störa tant, det gör att jag tappar tempo och lust, och jag är definitivt inte ett trevligt sällskap på mina storstädardagar.

Nåja, vi får väl se hur det går, får väl dokumentera i My Story :)
Alltid retar det nån....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar