Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 11 februari 2019

Dag sju av farmors nya liv :)

Ja, nu är det liksom officiellt, jag ska bli farmor, eller vi ska bli farmor och farfar!


I början av juli kommer en ny liten människa som en gåva till vår familj, och det är så spännande, även om farmor låter.....
.... gammalt.....

Nåja, jag är väl lite gammal, har ju klivit över på gammelsidan i alla fall :)

Jag ska försöka vara en sån där bra farmor, en sån som jag själv hade, fast kanske rökfri då, min rökte nog 40 cig om dan typ...... Kan fortfarande känna lukten av hennes rökande i vissa grejer, som jag har efter henne...
Behöver också tänka på att det faktiskt är över 20 år sedan jag själv fick barn och att saker och ting som var sanningar då, kanske inte är riktigt det sättet man gör det på idag....
Fast graviditeter och hur kroppen fungerar borde ju vara lika?

Jag är ledig min sjunde dag på min första långa ledighet och den har fungerat utan nikotin, massor av läkerol har det gått åt dock, men det är nog bättre, kanske inte för tänderna då.....


Det är varmt, det har kliat i ansiktet, det känns tjockt i munnen och smakar rent utsagt fan, ursäkta språket, händerna känns svullna och jag är klumpig, men det funkar, med lite hjälp av Champix, givetvis. Bilen ska däremot städas, där finns både lukt och andra små skräppartiklar kvar.....
Alla askkoppar, tändare och spår, är som vanligt bortstädade. Ja jag skriver som vanligt, för det här är ju inte första gången jag gör det här, min fjärde kur Champix tror jag det är, som det har som längst funkat ca 9 månader tidigare.....
Men som sagt varje dag utan ger några minuter längre liv, och förhoppningsvis en farmor som luktar gott.
Farmor, Farmor, Farmor.......

Suger lite på den jag :)
Och planerar att sy lite, eller kanske sticka, eller virka........
Himmel, fattar ni? Farmor!


2 kommentarer:

  1. Härligt att få dig som farmor <3

    SvaraRadera
  2. Välkommen till farmorvärlden. Där finns så mycket kärlek ❤️

    SvaraRadera