Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 8 februari 2019

Fjärde dagen....

Fredag, och för mig är det dag fyra i ledigheten, eller kanske dag fem, beror på hur man räknar måndagen som var sovdag efter natthelgen.....
Fredag och Stora O har lovat köpa med Kinamat hem, gött!
Ute är det plötsligt plusgrader, och jag har en totalgalen terrier, när de stora takrasen sker, då brakar det på plåttaket, och snön kasar ner på marken, Terriern går bananas här inne och tror minst att jordens alla inkräktare är på väg att ta kål på både henne och hennes matte!
Nåja, snart har allt ramlat ner och lugnet lägger sig!

Hämtade ut mitt paket från Stoff & Stil igår, ett mönster och lite specialbeställt tyg, att göra nåt fint av, ska prova sy enligt mönstret med något av mina gamla tyger först, så det blir bra :)
Och idag kanske passar bra?
Behöver en ordentlig uppröjning på mitt eget rum först :)
Och den där påbörjade Kimonon behöver bli klar :)

Har en idé om att återanvända Stora O:s gamla skjortor också, tänkte använda det Thailändska mönstret som bas, och hans gamla avlagda skjortor som underlag, kan bli ok, eller konstigt, vi får väl se.....


Man kan hitta så mycket kul på Pinterest, ibland är nästan letandet roligare än själva skapandet :)

Jo ni, ideer har jag, men om jag genomför dem alla det är inte alls säkert.
Nu, Kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar