Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 24 februari 2019

Helgen till ända :)

En helg ledig tillsammans med resten av familjen!
Jo, vi startade med en familjesammankomst på Majas Cafe i Segmon, där vi sjöng med vår lilla Värmskogskör.  Ja det hade kunnat låta bättre, om vi var mer samstämmiga, och inte Bästa B hade varit sjuk, om vi vågat ta i lite mer..... Det låter kanske inte alltid så rent, och vi ser kanske inte jätteglada ut, men vi har ganska kul, i alla fall när vi övar och sjunger upp. Tyvärr så kan det ha varit det sista vi gjorde tillsammans med vår underbara körledare Olof.... Jättetråkigt, för det här året har varit ett av de roligare på sångfronten.

Kvällen tillbringades först på Sundet, runt ett köksbord, pratandes med världens bästa vänner, tur man har dem :)

Sen blev det Mello, med Söta S, Lilla O, Stora O och bebben i magen :) Mysigt det också!

Söndagen blev en Gårdsviksdag, först en tur till Gula Villan, där vi la upp en liten plan för hur vi går vidare, och Nej, vi ska inte sälja huset, vi ska renovera vårt drömprojekt, det är liksom planen. Och kanske åker jag dit och målar lite fönster i morgon, nu är det ganska varmt inne där.
Kaffe och Plupp, som är sjuk, sen hem och fixa klart maten som puttrade på spisen sen nio på morgonen, vem behöver slowcocker, när spisen är så kass liksom.... Nåja gott blev det, lite pulled älg typ med Gulasch touch.

Nu är tanten trött men glad, och som tur är väntar två lediga dagar till, börjar inte jobba förens på onsdag.
Och för den som funderar över mitt nikotinintag....

Ja jag slutade, men la ner det projektet då jag blir så grymt ledsen och deprimerad av att inte ha mina tröstepinnar, och nej jag känner ingen skam över det, jag behöver inte vara den duktiga flickan, jag röker om jag vill, oavsett vad alla andra tycker, men jag röker mindre....
Och faktum är att jag tror att en farmor som röker då och då är en bättre farmor än en deprimerad....

Hoppas ni haft en bra helg, det har jag haft i alla fall.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar