Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 22 februari 2019

Vaken!

Den här perioden gick fort, sju arbetspass på lika många dagar, menar jag alltså.
Är nu i alla fall vaken efter att ha sovit några timmar efter sista nattpasset, nu väntar fem dagar ledigt, startar en ny sjudagars period på onsdag.

Jobbet är fortfarande mycket roligt, spännande, utmanande och ibland lite skrämmande, man har ju den där "duktig flicka" pressen på sig, och vill så gärna duga för alla.
Och att misslyckas finns liksom inte på kartan, även om jag vet att det är okej på mina arbetsplats att göra "fel" och att be om hjälp....
Den skammen måste jag bli bättre på att hantera, måste försöka acceptera att jag är som jag är och ingen annan.

Nåja, vaken som sagt och ute är det vitt igen, trots att det nästan var vår i förrgår!

Nu väntar en full tvättkorg, en ledig helg med nära och kära, en körkonsert i Segmon och en hund som behöver bli badad och klippt! Det finns liksom alltid något att göra, om man vill :)

Började kika på "Nedsläckt Land" på SVT play, har ni sett den?
Om inte så gör det, kanske är det jag som lite nördigt suger i mig av att jag är lite katastroftokig, och har en del av det man behöver i form av förberedelser på plats sen länge, dock inte allt.....


Spännande när man gör realityserier, som också bidrar till forskningen kring hur vi fungerar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar