Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 16 april 2019

Jorden är platt...

...som en pannkaka!
Ni som är lika gamla som mig, kommer ihåg Staffan Westerberg och hans barnprogram, Lillstrumpa och Syster Yster.....



Ja precis barnprogram.
Men att jorden är platt finns det faktiskt de som tror, konspirationsteoretiker kallar man en sådan grupp, de tror att någon lurat alla att jorden faktiskt är rund....

Konspirationsteoretiker har vi lite här och var.
För ni vet väl att:
Jorden är platt.
Förintelsen och folkmorden i Ruwanda aldrig ägt rum.
Elvis lever.
Kennedy blev inte mördad
Klimathotet är påhittat.
Barnen i IS lägren kommer att mörda era ungar när de kommer till Sverige.

Jo, så är det, enligt vissa konspirationer

Nu var det här ovan ganska mycket ironi, jag hoppas ni förstår det,
Jorden är rund
Det har varit en förintelse, och flera andra folkmord genom tiderna.
Elvis är död.
Kennedy blev skjuten.
Klimathotet är ett faktum.
Barnen i IS lägren, kommer inte att mörda era ungar när de kommer hem...

Ibland önskar jag att människor tänkte efter innan de delar, uttalar sig, tycker och hatar.
Tycker inte du också det?

Fast visst ser jorden väldigt platt ut när jag tittar ut....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar