Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 21 april 2019

Lycklig mamma!

"Påskmiddag hos mig i år?"
Jo alla ville komma, vad modern inte visste var att vi planerade nåt helt annat.
Så när hon kom tog vi henne helt sonika i bilen och åkte till Dömle Herrgård, där det dukats upp en fantastisk påskbuffé, som vi gemensamt avnjöt, mor och far, hela min familj utom Tilda, mina syskon med respektive. En underbar eftermiddag i solen, god mat och umgänge.
Present fick hon också, för hon fyller ju faktiskt 70 om en vecka, ja 70!

Bilden kan innehålla: 10 personer, inklusive David Willman, Karolina Andersson Widin, Jenny Willman och Fredrik Willman, personer som ler, personer som står
Hoppas nu ingen tar illa upp för att jag snodde din bild, Lenaste L, och där fick du ett bloggnamn :)

Hela familjen samlad, utanför Dömle herrgård.
Ja, vi blir bara äldre och äldre, och lilla kulan på Söta S till vänster i bild är bra mycket sötare än det där traktordäcket jag har försökt gömma under blommiga tunikan..... Men kanske är det så när man mognar i sin ålder, man blir den man blir, och vet ni, jag duger, vem f-n bryr sig om ett traktordäck mer eller mindre :) Och det här var före maten, det var inte mer smickrande efter två portioner påskbuffé och massor av godis :)

När vi frossat klart, njutit i solen och tagit adjö av varandra, for vi hem tog oss en varsin whiskey i medicinskt syfte ute på altan. Jo snoret sitter där det sitter, och hostan är kvar....


Nja Betty fick ingen Whiskey, men nära matte är bra att sitta när hon varit ensam hemma ett tag :)

Nu är det sista dagen på den här ledigheten och trädgårdspysslet fortsätter idag, det ska ju bli fint väder. Massor med ris ska dras av gården, och en trädgårdslandsritning är förberedd, två nya pllakragar ska placeras ut och förhoppningsvis vågar jag gräva ur komposten... Jag tror det bosatt sig snok i den och jag avskyr ormar, verkligen avskyr!


Om någon känner sig manad att hjälpa mig sätta grepen i komposterna, så välkomna hit :)
Kaffe finns!

Skiftarbete och trädgård, visar sig vara en jäkligt bra kombo, jag hinner massor när jag är ledig, och den får vara ifred när jag jobbar, kan bli ett bra odlingsår det här, bara det kommer lite regn snart...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar