Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 24 februari 2020

Khao Lak Phu View, och en shoppingdag.

Jo kroppen behövde vila från solens starka strålar, jag är ju som många av er vet inte skapad med brunt skinn, mer blekvitt och lätt rosa, med massor av fräknar, och efter sex dagar i intensiv sol med SPF 50, så kommer solexemen och klådan, det är då man ska ta en paus :)
Så det gjorde vi, en TukTuk till Khao Lak Centrum, några timmar i ett varmt samhälle, med både bra och mindre bra inköp som följd, långärmat och solglasögon, endast benen bara och fötterna i sandaler.

Förra gången vi var här, när vi var på upptäcktsfärd, hittade vi en restaurang, uppe i djungeln med underbar utsikt, och tanken var kanske inte att vi skulle klättra upp dit igen i värmen, men vi gjorde det, en smal väg nästan 90 grader upp, upp, upp.....
Men det var det värt, utsikt, lite fläktande vind, billig och mycket bra mat blev det.



På väg upp skapade vi dagens farmorsång också, och den här gången var även farfar med :)
Och, ja, vi är fåniga och det är väl ingen skönsång direkt, men kul har vi på våra strapatser.


Nåja en dag med massor av shopping, och det är synd att resväskorna är begränsade, jag har lätt kunnat köpa ett antal roligt instrument med mig den här gången, för nu har jag hittat....

Kvällen tillbringades hos Pap, dags för Thaiboxing :)


Kanske inte riktigt min typ av sport, men lite kul är det allt :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar