Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 27 februari 2020

Sköldpaddor, massage och matlagningskurs :)

Jo, en alldeles full och händelserik dag, vi började med ett besök på Khao Lak Turtle rescue center, en lite plats längre ner efter strandremsan, där man tar hand om och föder upp sköldpaddor. Och nej jag gillar inte vilda djur i fångenskap, men de gör något gott, samlar in ägg, som annars skulle bli förstörda, låter dem kläckas och nä de är tillräckligt stora så släpper de ut dem i havet igen, ett sätt att hjälpa till att bevara arterna, och söta var de, och även lite fulsnygga faktiskt :)


De här små endast nån månad gammal, var ca en dm stora och det var full fart i den bassängen :)
Sen hade vi ju även de stora, som tagits om hand pga sjukdom, handikapp, samt för att kunna visas upp för att samla in pengar till det viktiga arbete de ändå gör.


Man får tycka vad man vill om detta, men vi valde ändå att besöka platsen, som förövrigt låg inom ett militört övningsområde, för marinen, så det var rigorösa kontroller innan vi fick komma in, de kollade om vi hade feber.... Corona?
Vi åkte taxi dit, 250 bath, och den gulliga taxichauffören väntade snällt in oss, och tog oss tillbaka för 250 bath till. Inträdet till sköldpaddorna var 60 bath per person

Farmodern tänte ju skapa en sång om sköldpaddor när vi var där, men det verkar inte finns sköldpaddsånger i min inre sångbok, så vi köpte några gosedjurssköldpaddor och döpte den ena till Per :)


När vi kom tillbaka, var vi på massage en timme, och himmel så onte det gör, men jag tror det är ganska bra för min stela rgg och mina stela höfter....

Sen blev det Matlagningskurs!

Och nej jag tänker inte berätta om hela den, men lite bilder kan ni få :O







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar