Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 20 februari 2020

Tuggummihåret

Ytterligare en dag i paradiset, och jag förstår fortfarande inte vitsen med saltvatten i håret....
Jo man använder det ibland, saltvattenspray, iofs inte samma sak som att doppa hela huvudet i det salta havet.....För när man gör det, och låter det soltorka, i sanden, så blir håret som tuggummi.

Och så kan vi ju inte ha det!
Med en slarvig fläta begav jag mig till en beauty saloon, för att få hjälp att tvätta håret, ja det blir jobbigt att stå i det stilla strilande vattnet som vi har i vår dusch och skölja ur salt, sand och schampoo, så lite hjälp kändes som ett bra alternativ.....

Och, ja vad säger man:


Ja, det blev väldigt rakt, men det är också väldigt rent, eå jag har väl inget att klaga på :) Fast en tofs fick det bli, mer en råttsvans än en hästsvans.....

En sång till trollungen fick det bli också, vid havet idag........


Och till alla er andra, ni får också lyssna, fast rösten är inte som i forna dagar, men det är kul att sjunga, och jag gissar att en och annan funderar på vad jag gör, när jag sjunger i mobilen.....

Ha en fortsatt fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar