Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 12 mars 2020

Host host.....

Ja, det här är inte enkelt, som rökare, så hostar jag.
Jag hostar och hostar, till och med så att lilla trollungen hostar när de frågar henne hur farmor låter.... Det är iofs inte så kul, eller?



Men i de här tiderna, när hela samhället är i ett näst intill paniskt tillstånd för virus?
Ja gissa vem som gått och hållit inne sina hostningar? Jag har hållit dem inne så att jag blivit hes på köpet.....

Nåja, möter ni tant ute, och tant råkar hosta, ingen fara, jag är frisk, faktiskt för det mesta, jag brukar få mina förkylningar i magen jag....

Host host!

Men visst är det alarmerande, det som händer, det kan slå hårt på oss alla, och då menar jag inte bara att bli sjuka, utan ekonomi, arbete, viktiga samhällsfunktioner etc kan backa och slås ut.....
Nåja, mitt hamstrande av matvaror kan ju ha en positiv effekt för vår familj och andra nu i alla fall. Hur var det hon sa ungen? "Mamma du skulle klara dig inne i huset minst två veckor" Nåja, närmare två månader tror jag själv då, bara jag har vatten och el också så.....

Host host!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar