Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 27 april 2020

Handla måste man ju......

Ledig vecka, lön och Plupp har lite att fixa innan mormor trollunge nummer två ska anlända, hon vill ha sällskap till IKEA.
Ja visst jag följer med, jag har själv några behov, en ny nagelfil, dynor till mina stolar ute i pergolan, hundmat och jord.
Handla måste man ju......

Laddade med handsprit och väl förvissade om att det för tre veckor sedan endast var en handfull personer på köpcentret när jag senast besökte det, så gav vi oss i väg.
Handla måste man ju......

På första stoppet granngården, var det liv och rörelse, markeringarna i golvet för att hålla avstånd fyllde en funktion, för det var kö, folk köper plantor, jord och trädgårdstillbehör, och jag tror att just en sån affär i dagsläget går rätt bra, folk har ju plötsligt tid, eller man kanske ska säga att de känner sig manade att vara hemma.
Handla måste man ju......

Hittade ingen bra hundmat på granngården, då vi bestämt oss för att köpa något allergent foder, då lilla fröken terriorist fortfarande kliar sig och att det skorvliga och kliande är tillbaka i ena örat, så vi begav oss till Solstadens smådjursklinik, här var det nästan ingen alls, kanske är djuren friskare, eller så njuter djurägarna av att kunna vara hemma med sin fyrbenta vänner.
Handla måste man ju......

Med en liten säck svindyr hundmat, 699 kr för 7 kilo, begav vi oss mot köpcentrat, konstaterar att det är mycket mer bilar än sist, men hittar ändå en bra parkering, där jag inte behöver backa ut sen.
Handla måste man ju......

Apoteket och Lyko, nagelfilen köpt, samt lite klet till håret. Ser när vi strosar vidare, REA i de flesta butiker, och vi möter nästan lika mycket folk som en vanlig dag på köpcentret, folk äter lunch, plockmat finns fortfarande, om än med ilskan markeringar på golvet som visar hur tätt man får stå när man fyller sin tallrik med Thaimat.
Handla måste man ju......

Cassels har 50% REA, så där strosar vi in, butiken välfylld känns mest som att de tagit ut hela lagret i butiken, nåja jag vet ju inte hur det brukar se ut där inne, men är inte riktigt van att det finns så oändligt mycket av olika färger, typer och storlekar.
Handla måste man ju......

Vänder tillbaka och sätter oss för en Fika/Lunch vid Waynes Coffee, ser strömmen av människor, in och ut från köpcentret, unga, medelålders och de där gamla, de över 70, eller kanske jag ska säga
70-ish, svårt att bedöma, men borde inte de stanna hemma? Tänker att det var i stort sett bara de som var här sist jag var in, då för tre veckor sedan, när köpcentret ekade tomt, och kändes apokalyptiskt.
Handla måste man ju......

Efter fikat och en rökpaus, som innebar lite hostande från min sida, ja jag vet att jag borde sluta röka, hostande som gav många sneda blickar från förbipasserande människor, nästan så att man önskat sig en skylt med texten, rökare med rökhosta, något jag haft under en längre tid, men tidigare aldrig erkänt, jag har ju alltid varit "lite förkyld"
Handla måste man ju......

Stora Coop, falukorv via Karma, trosor på Lindex, en snabbis in på Hemtex där vi köpte en mjuk filt till nya trollungen, hämta ut Babybox från Libero på ICA Maxi, handla lite även där, så hade vi gjort köpcentret, tillsammans med massor av andra människor som troligtvis också fått lön, kände att det är nog lite folk, eller bara hade lust att slå ihjäl några timmar.
Handla måste man ju......

IKEA, även här mindre bilar än vanligt på parkeringen, men definitivt inte tomt, de var folk i gångarna, visserligen är IKEA stort, men att hålla avstånd, är inte helt enkelt när man disciplinerat håller sig till utmärka gångvägar, och knappast vågar gå utanför dessa.
En liten bänk att ha n trådlösa skrivaren på, några dynor till stolarna, en liten elefant till Betty, några bra och ha babysaker till nya trollungen.....
Handla måste man ju......

Vi hade tänkt käka på IKEA, ett måste liksom när man är där, men tji fick vi, där var restaurangen stängd. Så det fick bli en tur tillbaka till köpcentret och MAX fick stå för maten.
Kön till Systembolaget, ringlade ända från Bolaget till ingången på centret, har jag faktiskt aldrig sett tidigare, kanske har de begränsat antalet personer inne i butiken samtidigt.
Handla måste man ju......

Dagen nästan slut, en tur till Lidl, där mjukt toapapper, servetter, kaffe och en stor chokladkaka blev resultatet, sen var dagen liksom slut, med några kronor mindre på kontot, fötter som kändes, så bar det iväg hemåt, nöjda, lite skamsna över att vi "umgåtts" med så mycket folk, som egentligen inte skulle ha varit där.
Handla måste man ju......

Nåja, det borde väl egentligen inte vi heller ha varit....
Men man känner sig dock lite lycklig när man får shoppa lite, eller hur?
Handla måste man ju......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar