Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 31 maj 2020

Hur härligt kan det bli?

Snart semester, en natt kvar, sen ledig en hel månad, 1:a juli börjar jag jobba igen.
Och frågan vad ska du göra på semestern? Ja den är enkel att svara på, jag brukar ju vara hemma, och likaså i år, precis som många fler i vårt vackra land.
Jag stannar dock inte hemma på grund av Coronarestriktioner, utan bara för att jag vill det, nåja jag följer ju givetvis restriktionerna, men hade nog varit hemma lika fullt även utan dem :)

Och med en trollunge på 11 månader, som just jag får vara farmor till:


Och som jag kanske kan få busa lite med :)

Och en trollunge till, som är endast någon vecka gammal, och som just jag får vara mormor till:


Som jag kanske kan få snosa på, så blir inte livet tråkigt.

Nej det blir bara härligt, trots Coronavirus och att de slutat sälja Mentholcigaretter....

Ja ni läste rätt, det har hänt nu, lagen om att man inte får sälja smaksatt tobak...
Jag tror att tobaksindustrin i sin jakt på nya beroende människor, genom att locka ungdomar med alla möjliga smaker på snus framförallt, hallon, lakrits, viol, ja you name it, så blev det för mycket för präktiga sverige, tobak ska vara tobak, och inte godis, jag kan hålla med, men mentholen har funnits ja så länge jag kommer ihåg i alla fall, men den åkte med den också, så nu har jag fått "nya" cig, ja de ser likadana ut, och har samma förpackning, bara en lenare smak, enligt tillverkaren.....
Hm...

Nåja, jag överlever, giftet får jag i mig, och det finns ju snus utan tobak fast med nikotin, som ff smakar mint :)
Och det finns Läkerol :)

Och barnbarn, det är ju viktigast!

Att en får hat så här gött....
Sa jag att jag har semester från och med måndag?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar