Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 4 augusti 2013

Det lunkar på!

I sakta mak, tar vi oss igenom ytterligare en söndag på semestern....

Stora O han grejar med sitt (vårt) sommarprojekt, sjöboden.....


Nu är han klar med grovjobbet, så jag ska ta över, måla och inreda, det kan bli kul!
Vet inte riktigt om det bara ska va en ren övernattningstuga, eller om det blir en lite mer komplett compactlivingstuga för två:)
Vet bara att det lilla kylskåpet ska ha en plats enligt Stora O:s direktiv, han ska väl förvara saft i det :)


Medan husse grejar och matte har koll, sitter Ebba och håller utkik på sina syrror när de "badar" ja i alla fall en av dem, det funkade att gå till sjön utan att hon plumsade i, hon är väldigt snäll och lydig den hunden :)
I alla fall när hon är nära matte.....
Våtexem hr i alla fall blossat upp på den renrakade halsen, vete gudarna varför, men jag håller det stången med tvättsprit och sårpuder, det får inte sprida sig till opsåret, det tror jag inte är bra!
Hon är sliten och lite låg, men äter, hänger på oss andra och är med på noterna liksom, fast som sagt sliten.
Man blir kanske det av den starka smärtlindringen hon fortfarande får, Morfin.....


Läste ut min bok också, i hängmattan, konstigt att man fortfarande efter tre vuxna ungar och tre veckors semester får dåligt samvete liskom när man lägger sig så mitt på dan....
Jag känner hela tiden att jag Måste göra något, men läsa en bok är väl att göra nåt?
Och nu är de utläst, så jag ska straxt börja på en ny, har en hel hög olästa :)


Hämtade hem saaben också, som sonen lånat, och där lyser en lampa, känner inte ett dugg för att behöva åka till verkstad nu, min plånbok vill liksom inte va med om det nu!
Men den ska besiktas nästa vecka så lampan får ju inte lysa.....
SKITBIL!
Och skitutgifter!

Jag kan lägga många tusen på mina ngar och mina djur, men en j-la bil, den ska bara gå..... Utan att se ut som en julgran på instrumentpanelen, eller hur?!

Blev i alla fall bjuden på hemlagad Pizza och ett glas rött när jag om åter med skitbilen, och ett avsnitt av Ernst på TV4 Play gjorde mig lite mindre irriterad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar