Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 4 maj 2014

"Skäggiga damen" Cosmo bloggar

Jaha, tydligen ska man berätta något här i den här familjen......


Det är lite konstigt, min matte åkte med mig, hit vi skulle hälsa på mormor, sa hon, den enda som ser ut som en mormor här, är väl den lilla skäggiga tokfian......


Hon verkar i alla fall inte va nån mormor, för mormorar brukar inte vara riktigt så nervösa, och så brukar de bjuda på bullar, det har hon inte gjort.....
Hur som helst vi packade min väska, och det blev lite spännande, och vips så var vi där, sen glömde min matte mig här?!
I alla fall så var hon borta?
Men men, jag får väl prata med de andra människorna här, den ena får jag mat av, ganska lite mat faktiskt, jo jag blir mätt, men skålen är inte full, om man säger så....
Den andra han blir lite sur om jag leker med den skäggiga damen inomhus så det har vi slutat med nu.

I går, så fick vi godis, i den stora buren, och vips så hade människan stängt dörren, och åkte i väg i bilen!


Och där stod jag, med mina syrror och den där tokiga, och vi hade en ganska trevlig stund faktiskt, men det var extra roligt när de där människorna kom tillbaka, då fick vi komma ut igen.

De har egen badplats här också, där var vi i morse, och blötte tassarna, skönt! För de har något konstigt grus här som man ska gå på, och det är inte skönt i tassarna.....
Det tycker inte min storasyrra heller, ni vet hon den tråkiga, den vita.....

Hon är inte med och leker, utan ligger mest för sig själv....


Åh, huj va vi kan leka, den skäggiga är roligast, fast hon nyps hårt med tänderna, jag fick ett litet tjucnyp på ena kinden, men det gjorde inte så ont, och man som jag är så brydde jag mig föga, människan blev lite bekymrad, men det var inget hål, bara en liten kula :)
Åsså har den lilla skäggiga bitit mig i ena örat, det är också lite tjockt, men det gör heller inget.....

Vi gick på en promenad också, som aldrig tog slut.....
Vi gick och gick och gick, i koppel, kan ni tänka....


Hela flocken följer ju i alla fall mig, till och med människan!
Ja ni ser ju att jag går först!

Sen blev vi väldigt trötta, ja alla fyra....





Människan säger att vi är rätt söta när vi sover!

Hepp, nu måste jag vila lite, slitsamt med stor flock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar