Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 11 januari 2015

"Vadå, kan ingenting?" Betty Bloggar

Hm, min familj, kom igår, till min "nya" familj, eller till mig och min svarta roliga kusin!
Jag har väntat på dem, men det ska de minsann inte få märka, fast jag var bara tvungen att tvätta min matte, hon luktade konstigt och smakade annorlunda.
Min husse var också med, och han fick ännu fler pussar!

Min "extramatte" berättade att jag varit snäll, nästan hela tiden, jag rymde ju en gång, och sen fick jag gå i koppel hela tiden, taskigt......
Åsså säger hon att jag inte kan nånting. Vadå inte kan nånting?
Jag är världsbäst på att:

  • Väcka familjen på morgonen, man hoppar ur sängen, piper lite försiktigt, trampar lite på sina stora syrror, piper lite till, så går de allt upp till slut :)
  • Jaga Grävling, jo det är sant, nåja, en gång i alla fall.....
  • Hitta möss i mattes fågelmat! 
  • Bita Mina syrror i öronen.....
  • Jaga bort såna som försöker ta sig in på gården, eller gå förbi, de har inget där att göra liksom.
  • Öppna Petflaskor!
  • Jaga katten!
  • Döda mjukisdjur!
  • Sitta, jo jag kan, men bara när jag vill själv.....
  • Ha koll på hela min flock i skogen.......
  • Att vara familjens polis och sällskapsdam, ett väldigt viktigt uppdrag om ni frågar mig :)
Vadå? inte kan nånting? Vad behöver man mer kunna liksom?


Nu är jag hemma igen, och har praktiserat några av mina färdigheter redan, tex väckt min matte och mina syrror, samt kollat mössbeståndet i fågelmaten.......

Så, nu tror jag att jag sover lite till......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar