Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 16 mars 2015

Ett litet steg för mänskligheten!

Ja, jag fick jobberbjudande via sms i går eftermiddag.
Sjuk personal på dagis.....
Så, jag tar mina sandaler och tillbringar en dag bland goa ungar, vår framtid, idag.
På dagiset, som jag, tillsammans med tio andra föräldrapar och min man, startade 1996, full av framtidstro, med tre egna småbarn, som behövde en bra barnomsorg.

Och en bra barnomsorg är det, jag känner mig stolt när jag kommer dit, och ser att det fortfarande fungerar :)
Helt andra barn, och ny föräldragrupp är det iofs, men en del av personalen är den samma, och dem är det hur kul som helst att träffa!

Så gott folk, idag gör jag något för att föra mänskligheten ett steg framåt, även om det är ett litet steg, i Värmskog, i Grums Kommun.


Hoppas det blir fint väder också, för det är ett helt fantastiskt jobb, där man får vara ute :)

Åsså veckans horoskop från astrobloggen:
Skytten 23/11 -­ 21/12
Oj! Det är helomvändning för dig nu Skytten. Saturnus – ”the lord of Karma” vände retrograd och går nu baklänges igenom tecknet. Saturnus är ju också tidens gud. Kosmos drar i handbromsen nu och vi får möjlighet att reda ut vad som har gått snett, bearbeta, göra om och göra bättre. Det som sker kan röra skeenden som härrör ifrån tidigare liv, detta liv och också skeenden som rör vår framtid. Dessutom går Merkurius som nu befinner sig i Fiskarna att bilda kvadratur med Saturnus i veckan så det här med kommunikationen kan vara knepigt. Nymånen och solförmörkelsen puffar dig framåt och emot nya mål och ett nytt kapitel öppnar sig i ditt liv. Se fram emot en superspännande vår fylld av positiva överraskningar.

Ha en bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar