Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 22 september 2016

"Den bara var där...." Betty bloggar

God Morron, alla människobarn, egentligen är ja trött...
Morgontrött....

Men, om man går ut själv på morgonen, och ens Goldenstorasyrra har gjort en utgång i staketet, då kan man ta sig en tur, speciellt som jag vet att min matte och husse, tänker sig att åka bort....

Man kan ta en tur i byn, kolla lite hos granne, känna trevliga dofter, höra konstiga ljud.....
Men hör! Va är det som bökar under grannens lilla stuga?
Måste kolla, för nyfiken är jag, grymt nyfiken, kanske lite för nyfiken för mitt eget bästa om du frågar min matte! Men på något sätt så startar nåt i min terrierhjärna, nä jag hör de där ljuden och känner den där lukten......
Den där lukten av lagom stor, hårig, gråsvart, GRÄVLING!!!

Jag hittade den, den boade sig under den lilla stugan, och jag fick också plats där, han morrade, och fräste, men jag höll han på plats med mitt skarpa skall....

Plötsligt hör jag ljudet av min matte, visselpipan, och stöveltramp....
Himmel, nu kommer hon och tar mig, det ska hon inte få, jag är inte riktigt klar än....
Måste kolla!
Och där gick grävlingen upp i rök?!

Var tog den vägen?
Hallå?
Jag går ut kollar runt, ser min matte, som är lite irriterad nu, i ögonvrån, men jag måste ju......

Plötsligt blir matte borta också?
Och där kommer hon igen med min husse....
Lika bra att kapitulera, Grävlingen verkar ha rymt den här gången!

Jag får kopplet på mig, och så går vi hem!
En dusch, jag vet att hon kommer att duscha mig, fast jag har inte ont idag i alla fall, är bara så himla morgontrött.......

Lortig men hel! Älskade lilla tuffa hund!


Men jag gillar att hålla dem igång, och min matte säger att det är bra att de såg rymmarhålet nu, så de hinner täta det innan de åker.....
Och jag sover ett tag, så får hon täta hål...... själv......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar