Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 21 september 2016

Kollegor!

Att träffa sina gamla kollegor, faktiskt de bästa jag haft, ja, inte för att ni övriga är dåliga på nåt vis, men de man jobbat längst tillsammans med, slår ändå lite högre på skalan, det är i alla fall en ynnest, att få träffa dem alltså :)

Vi tog en tur till "gamla" chefen, jag jag skriver gamla, inte för att han är gammal, utan för att vi alla, pga pension eller andra omständigheter, slutat på Billerud.
Hos honom grillade vi korv, i nya uterummet, käkade det med potatissallad, och sen äppelkaka och vaniljsås till efterrätt.
Vi pratade, minnen, nyheter och skvallrade lite, hur mysigt som helst.
Och även om vi inte träffats på riktigt på åtminstone 4 år, så var det som om det var igår, allas personligheter är lika, nåja något gråare hårfärg på vissa, men alla glada och friska!



En jättebra tisdag med andra ord!

Under eftermiddagen sen, kom bästa hund/katt/husvakten hit, för en genomgång av huset, djuren och annat, ja de ska få vara hemma den här gången, och Nitti, en härlig tjej med bägge fötterna på jorden, kommer tillsammans med sin pojkvän, att bo här, och det blir kanon!
Hundarna behöver inte byta miljö, de får bara låna andra människor några veckor, katten kan komma och gå som hon vill, och framförallt huset står inte tomt!

Blir helt okey!

På kvällen sen var det dags för cirkelträning, sista cirkelträningspasset innan vi far, tungt, bänkpress med mer  vikt än vanligt, så mycket vi orkade...... Phu!
Och ruscher på slutet, där jag givetvis sträckte mig i ena ljumsken.... Nåja, det går väl över, och i morgon är det Tabata, så då ska det vara okey, annars får jag väl stå över, vill inte ha ont i ljumsken, när jag reser!


 Nåja, det löser sig, är troligtvis bra i morgon :) Och varför ska jag idiotspringa nr jag springer? Kanske för att det skulle vara max, och då finns inget "springa lite" :)
Tokfia!

Nåja, det är i alla fall bara fyra dagar kvar nu, så idag bjuder jag på en lite Wombat :)


Vad är en Wombat?

Vombater (Vombatidae) är en familj med pungdjur som förekommer i Australien och som omfattar tre arter som placeras i två släkten. De är björnliknande växtätare som gräver gångar i jorden där de har sina bohålor. Namnet "vombat" är ett lånord från urbefolkningsstammen darugs (aboriginer) språk.
Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Vombater

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar