Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 11 september 2016

Oj, vad hände nu?

Nu är det bara två veckor kvar, till vi åker....
För att få tiden att gå, röjer vi, uthus, källare och skrymslen där vi har en liten tanke, "den som spar han har" Ganska skönt faktiskt!

I går gav vi oss på källarrummet, där allt skräp liksom verkar hamna.....
Gamla leksaker, pant, skräp som ska eldas, ja ni fattar....
Tanken är att jag under vintern ska kunna ha min fönsterrenoveringsplats där, för det finns lite värme i källaren, till skillnad mot på logen.

När jag förra veckan städade, röjde ur lagården, så upptäckte jag en form av träningsmaskin, typ en sån där stor maskin man har på gym, i ett hörn, nåt Stora O tagit hem från svärmor, och min första tanke var, den säljer vi.....
Men....
Så kröp träningsjävulen i mig, eller nåt, så vi bestämde att den monterar vi upp, i källaren.....
Så nu har vi påbörjat ett gym i källaren.....


Det var å det berömda håret att vi fick in den, och det ska monteras fler detaljer på den, men där står den, och jag hoppas att den inte bara står där och hånler åt mig, utan att jag, och kanske till och med Stora O, kommer att använda den.....
Ni som är skarpsynta, ser även att det ligger en skivstång, där bakom, den är nog egentligen Lilla O:s, men den kan ju också vara bra att ha....

Nåja, själva städningen i sig är ju ett rejält träningspass, och det finns fler skrymslen, och jag mår ganska bra av att göra mig av med saker och ting!
Rensa och sortera, kasta och sälja, och lite som sparas!

Nästa del i projekt, vi röjer ur huset, är tvättstugan.....
Där hade jag en ganska bra tanke och ordning, innan vi installerade bergvärmepumpen....
Men mina förvaringsplatser, skåp och hyllor fick stryka lite på foten för den utrustningen, så jag behöver tänka om lite.....
Men med några sopsäckar, för kastabortgrejer, och omplanering, så kan jag nog få ordning där också....
Och, vi är ju bara två nu för tiden, och behöver inte fjortonhundra lakan, miljoner gardiner, som jag aldrig mer kommer att använda, och varför spar man gamla skor i parti och minut, som ingen är intresserad av att prova igen.....
Känns som om jag blir storleverantör till återvinningen!


Nåja, maskinerna ska städas fram, och alla textilier, ska sorteras..... Det blir bra, det blir det, antagligen......

Och nåt ska jag ju ha att göra, tills vi åker, för att få tiden att gå liksom....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar