Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 12 september 2016

Ibland, suger det....

...Att vara mig
...Att vara arbetslös

...Att tro att man är något, fast man bara är en enda stor bluff.

Ja, jag har fått ett nej igen, ja jag söker jobb, ja det suger att gå hemma....

Fast om man ska fokusera på det positiva istället så:
... har jag massor av sysselsättning, ett helt hus väntar på kärlek.
... andra spännande projekt på gång.
... en härlig resa att se framemot.
... Tilda har startat sitt nya jobb Down Under, och det känns bra för henne.

Så vad gnäller jag för?
Egentligen?
Och vem av er vill läsa allt mitt gnäll?!
Som om jag vore någon att läsa om, liksom?!

Och vad är en formell utbildning liksom?
Livet har gett mig massor av erfarenheter!
Och som en av mina medarbetare skrev " Du får använda oss som referens" det allra bästa betyget man kan få.....

Fast det hjälper ju inte att man är en av de bästa cheferna de någonsin haft, när man inte har den formella utbildningen.....

Och jag är väl lite som Stora O, som beställde bilklädseln till Volvon han skulle vinna på bingolotto, innan programmet ens startat.......

Hm, ja ja det går nya tåg, det gör det, fast när kommer mitt?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar