Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 7 november 2016

Hur vet man?

Före detta......
Vad kommer sen?
Chef?
Ledare?
Företag?
Värderingar?
Arbetsmiljö?
Klimat?

Vad vill jag?

Ja, hur i hela friden ska man kunna veta?
Vad man vill?
Vad man egentligen är ämnad för att göra?
Vad man är bra på, på riktigt alltså?

Ledarskap, är ju alltid ett omtalat ämne....
När man än loggar in på Linked-in, så ligger de där, de där artiklarna och delningarna kring hur bra ledarskap ska vara....
Man ska kommunicera, vara tydlig, stå för sina åsikter, vara trevlig, bestämd, vet vad man vill.....
Men hur många organisationer tillåter det, egentligen?

I varenda annons, står det, "ta eget initiativ" Jo, men på vilka villkor, vilka är de egentliga villkoren bakom orden? Företagets värderingar? Visioner? Mål och utvecklingsmöjligheter?

Finns det några arbeten, där man INTE förväntas ta eget initiativ?
Men finns det några arbetsplatser, där det faktiskt är helt okey att göra det?
Där det är okey att få bolla knasiga ideér, utan att allt är en sanning, där man kan vrida och vända på saker och ting? Där man tar tillvara de anställdas ideér, åsikter, initiativkraft och vilja, på riktigt liksom?

Det finns säkert, men var, och var finns den platsen för mig?
Jag vill bara kunna fortsätta utvecklas, i vilken roll som helst, vilka arbetsuppgifter man ar är ju egentligen av underordnad betydelse, om man finner platsen, människorna, värderingarna och framförallt arbetssättet stimulerande och utvecklande...


Ja jag vet att jag analyserar för mycket....
Och kanske är det så, att för att få allt det man vill, så ska man vara sin egen lyckas smed, men var finns materialet att smida av?

Ja, ni hur vet man?
Tips?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar