Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 15 november 2016

Som att ha småbarn....

Jag sover, sover som allra skönast, ni vet vid typ 04.00, mitt i natten....
Hör långt borta, ett litet gnyende ljud, med jämna mellanrum återkommer det.....

Rör mig sakta i sängen, lutar mig över kanten, hör tassarna som tassar över golvet, mot sovrumsdörren, böjer mig ner, tar tag i den 15 kilo tunga hårbollen, som påverkad av månljuset, är lite halvt vaken, lyfter upp henne i sängen, lägger henne tillrätta, mellan mina och Stora O:s ben, sen drar jag täcket över kroppen, och vi somnar om.....

Har plötsligt, vid nästan femtio, fått småbarn igen, som vill ligga i mattes säng.....
Mina tvåbenta, har aldrig gjort så, gått till mammas säng under natten, men den här terroristen, den är som tre småbarn, tillsammans.....

Hon somnar om i alla fall :)
Och söt är hon, min "bebis"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar