Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 16 november 2016

Styrka, Tabata, Yoga och promenader....

Ja, nåt ska man ju pyssla med....
Det har blivit en del tränande, under tiden jag varit hemma och varit arbetslös....
Kanske inte så många långa promenader, längre, då Ebba inte orkar, och jag har så svårt att gå ifrån henne, att lämna henne ensam hemma, tur Betty rör sig ganska självmant, när vi tar våra sakta och lite kortare turer :)

Kroppen mår i alla fall bra, den känns "fastare" och mer smidig, även om jag fortfarande har min domnande skuldra, mina domnande fingrar till och från, och domningar i två tår....
Vikten har ändrats med 7 kg ner, sen i januari, vilket är mycket bra, mest vatten och svullenhet, den där plufsigheten, ni vet....
Träningsvärk from Hell, har jag drabbats av, då och då.....

Mina träningstillfällen då?
Styrketräningen, är rena cirkelträningspass, i grupp, två gånger i veckan, tisdag och söndag.
Tabata, högintensiv träning, en gång i veckan, torsdagar
Yogan då, är en tillfällig kurs med KundalinaYoga, alltså ingen poweryoga, sex gånger på måndagar, den er mer en medvetenhet kring kroppen, andning, och lite andlighet, vilket jag tror kan vara väldigt bra, att kunna andas alltså....

Nåja, idag ska jag till Vårdcentralen, en sväng, träffa Söta S, och sen ha ett möte ang vigslar med vårt kommunalråd.
Så, jag får väl börja med att kamma mig... igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar