Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 20 december 2016

Äventyr!

Igår träffade vi Jimmy Rasta! 
En trevlig försäljare, med många roliga dussinsouvernirer, dock var han inte så påflugen som de flesta andra, så vi stannade och kikade! Köpte en giraff.
Jimmy hade dåligt med växel på 50 euro, så han bad oss välja nåt mer.... Vilket vi gjorde 😊
När vi den skulle gå, sa han "Remember My name is Jimmy Rasta!" Och jag svarade, "Mine is Lotta Rasta"
"Oh I dident see your hair! Please come back, I got to give you a present, beutyful, Rastawoman!"
Och presenter blev det! 

Jag tog mod till mig och frågade om han visste någon, som kan fixa mina dreads?
"Oh yes, the best Rastamaster in Santa Maria!" Och vips, hade han ringt sin vän, och två killar hämtade oss i taxi.
Robert, vår värd för dagen, tog hand om oss i sin lägenhet, som han delar med Rastamaster Alfa!

Fyra timmar senare har Alfa fixat mina dreads, med nål och tråd, nu sitter de tight fast! 



Vi har varit på äventyr, haft trevliga samtal om öarna, levnadsvillkor, Sverige, barm, reagge och livet i allmänhet! 
Stora O bjöd på snus, vi drack kaffe! 
Och jag är så nöjd! 

Idag ska vi besöka Jimmy Rasta igen, och kanske kan han hjälpa mig att hitta en bra trumma! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar