Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 18 december 2016

Lucka 18


"Hur är det?"
Ja, hur många gånger om dagen, har jag inte ställt den frågan till mina medarbetare och kollegor, under alla de år, jag jobbat som ledare?
Ni som jobbat med mig, känner igen det....
Men hur många gånger är vi verkligen intresserade av svaret?
Jag frågar det, för att jag vill veta, och jag vet att svaret, ofta kan ge mig en vink om hur arbetet kommer att vara för just den människan under dagen, och att det i sin tur kan påverka, hur vi kommunicerar, hur effektiva vi kommer att vara, för hur människor mår, är viktigt.....

Ofta så tänker vi kanske att svaret är "Tack bra" Eller kanske att någon säger att den har ont någonstans, men man kan må dåligt på andra sätt, kroppen kan vara trött, man kan vara orlig för något, och det påverkar....

Fråga någon idag, "Hur mår du?" och lyssna på svaret!
Lyssna!
Försök inte lösa, bara lyssna,  ibland kan det vara bättre, än alla Ipren i världen, att någon faktiskt lyssnar, och ser att just jag mår dåligt!
Eller att någon faktiskt ser, att just jag mår bra! Jag är lycklig!
För set får man också vara!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar