Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 31 januari 2017

Börjar Jobba igen, i morgon :)

Sista dagen, som arbetslös!
Jo, ni, tant har fått en ny anställning :)

I morgon, går Mini Coopern mot Skoghalls Bruk.
Och det känns så sjukt bra, så ni vet inte!

Efter 11 månader mellan två jobb, så är det dags, dags att slippa sovmorgnar, aktivitetsrapporter, kassakort, TRR-besök, CV skrivande, och uppdiktande av personliga brev.
Dags att hitta nya rutiner, lära bilen en ny väg, åt andra hållet, lära känna en massa nya spännande människor, komma igång igen!


Dags att börja använda mitt nya jag, mindre skamfull, mer trygg, och framförallt, extremt glad, glad för att jag hittat ett ställe där värderingarna känns rätt, där medarbetarskap och ledarskap känns genuint och väl inarbetat.
Det känns bra helt enkelt.

Och, nej, jag ska inte lägga ner skrivarkursen, den kör jag parallellt, kanske blir den "självbiografiska" text jag skriver, en text om den här 11 månade långa resan, hur man mår, vad som händer, vilka svårigheter som dyker upp, förväntningar, förändringar och händelser, för att till sist mynna ut i något som blir en ny vardag, där man känner sig mindre vilsen och tillfreds igen, för resan har inte varit enkel, men nu är den slut.
Kanske kan texten sen ligga till grund för en serie föreläsningar, något som jag tycker om, att berätta, att dela med mig, att inspirera....

Sen, iom att jag kommer att resa åt andra hållet, så får jag lära mig, att handla i andra butiker, och hörrni, nån som vet var man köper tobak och snus billigast i Skoghall/Karlstad?
Och jag kommer att passera IKEA, varje dag.....
Och Biltema, som Stora O, så tydligt, påpekade ;)
Ja, Hela Bergviks köpcenter, faktiskt......

Åsså veckans horoskop på det

SKYTTEN 
Det är ett energiskifte på gång nu, Mars och Venus – zodiakens kärlekspar flyttar ut ur Fiskarna och in i eldiga Väduren och rakt in i ditt kreativa, passionerade femte hus! Wow! Det här öppnar hjärtat och hjälper dig att uttrycka dig ifrån djupet av din själ. Bästa nyheten av dem alla? Venus blir kvar i den här positionen i hela 5 månader. (Nåväl, nästan -under några få dagar backar hon tillbaka in i Fiskarna – men det är en baggis). Åh vad det här känns välkommet, för all denna eld ger dig bra energi och gott humör. Mums! Det sprider en hoppfull känsla och kanske, kanske är det nu det lossnar för dig med din flirt? Kreativitet och pengar är andra områden som Venus påverkar.  Helgens nymåne landade i ditt kommunikativa tredje hus och sätter fart på det sociala livet, planer och umgänge med alla i din närhet, vänner, släktingar frodas nu. 
Källa

6 kommentarer: