Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 9 februari 2017

Det där med nya rutiner....

Mycket i ens rutiner, blir ändrat när man börjar jobba....
Allt man hunnit med under. ganska lata dagar hemma, ska plötsligt få plats på några timmar på l
kvällen.....
Träning, kör, matlagning, städning, handling, tvätt, skrivarkurs och hundar. Och inte vill jag prioritera bort något.....
Men det är skillnad, att gå från noll till 150% utnyttjande av tid.
Man blir ju lite bekväm, när man har "all tid i världen"



Fast, jag gillar det, det gör jag faktiskt, och städningen, tvätten och handlingen, kan man göra smart i samband med helgen, träningen och kören är ju tidsbestämt, och hundarna flexibla, skrivandet går också att styra till helgen, så varför funderar jag, när jag faktiskt mår bättre av det här tempot?
Kanske för att jag är lite tröttare än vad som varit vanligt de senaste 11 månaderna.
Kanske för att jag inte riktigt har hittat, rätt i djungeln av timmar att planera på dygnet....

Men men, nya jobbet känns bra efter en veka, och jag träffar massor av spännande människor, möter arbetssätt, som är utmanande, vilket passar mig utmärkt, och ve ni, trivs man där, då får man till allt det andra :)

Nu ska jag packa min träningsväska, Tabata idag, och jag får inte glömma att Lena ska åka med mig från Karlstad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar