Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 12 februari 2017

Fortsätter att utmana mig själv :)

I mitt 2017-års utmanande, så fortsätter jag utmana mig själv, genom att prova nya, och nygamla grejer
Så igår, va vi i Arvika, vi skulle gå på Erikshjälpen, ni som känner min man vet att han är väldigt svag för "bra-att-ha-grejer" typ allt som ser spännande ut, så loppisar och auktioner, är något av det roligaste han vet, vid sidan av jobbet då givetvis, för det har den viktigaste platsen i hans liv, nästan ;)
Tre böcker hittade jag, som jag inte läst, och läsa är ju iofs ingen utmaning, utan ett måste för att somna :)
Nåja, Stora O, hittade ingenting, men, det finns ju fler loppisar i Arvika, så vi ringde Plupp, och tog henne med oss på stan, en till loppis blev det, där Plupp köpte lite grejer :)
Annat blev det när vi plötsligt, befinner oss på Akademibokhandeln, där jag fick tag i två 1000-bitars pussel, det är en utmaning, och jag tycker det är rätt roligt att lägga pussel, tro det eller ej.
Så nu är bordet i rummet fyllt av bitar, och det går rätt bra :)


Bara väntar på att terriern, ska få ett infall och hoppa upp på bordet :)
Nåja, en tanke utmaning, en utmaning att vara stilla och koncentrera sig på, och rätt kul faktiskt :)

Nästa utmaning startar idag, vid fyra i eftermiddag, drar jag igån en lite gympagrupp, för barn 4-7 år, i sporthallen......
Ja, ni läste rätt, en gympagrupp!
Jag?!
Jag, som aldrig gillat gympan......
Som hellre sitter inne och typ, pusslar......

Nåja, kanske just därför.
Det finns ju säkert fler barn som mig, som inte gillade utbudet av bollsporter, men ändå ville vara med på div gruppaktiviteter....
Så, i eftermiddag kör vi, lite lek, lite redskap, lite Yoga, och framförallt inga runda ting, mer än tanten som håller i det då :)



Oj, oj, OJ, vad har jag gett mig in på?!
Nåja, ungar kan jag, leda kan jag, musik gillar jag, och jag klarar att röra på mig, och jag tror det kan vara roligt, både för mig och för ungarna, om det nu kommer några......
Och det finns massor med förslag på vad man kan göra, på nätet, så vi ska nog kunna fylla en timme, med lite varierat program.

Det gäller att utmana sig själv, och att hamna i fällan, där bara jobbet, och inget annat upptar min tid, hur kul det ä är, det tänker jag inte göra om, jag tror det är viktigt att jag gör andra saker vid sidan av, så jag inte har så mycket tid för tankar, då jag ibland rusar iväg då.......
Och att röra på sig, kan ju aldrig vara fel? Eller?

Tips på olika typer av aktiviteter (utan boll) tas gärna emot :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar