Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 2 februari 2017

Morgontrött?

Jag?
Kan ja väl aldrig tro, jag är ju en sån där morgonmänniska....
Eller?!

Efter att ha lagt mig, vi halv tio igår, trött efter dagens alla intryck, med nya människor, ny miljö, lite härlig körsång, och en mörk men härlig tur med hundarna, så somnade jag nog efter bara några minuter, så när klockan ringde, eller pep, min gamla klockradio, har ett ilsket pipande, som kan väcka en död... När den pep, 5.30, så tänkte jag, "Va f-n" men kom snart på att det faktiskt är just jag som ska upp, som ska vakna till, dricka kaffe, duscha och klä mig, för att åka till just mitt jobb.....
Trött, som f-n, men en härlig känsla :)

Men varför går du upp halv fem???
För att jag gillar de där timmarna innan jag åker, jag behöver åka halv sju, börjar halv åtta, det tar inte riktigt en timme, men nästan :)
De där timmarna, när jag kan ta ut hundar, dricka kaffe i lugn och ro, snackas lite med er på sociala medier, läsa DN och VF på nätet, få i mig lite frukost, innan det är dags att fara iväg.

Och nu gäller det ju att hitta nya rutiner, och med facit att jag inte hann hem mellan jobbet och kören igår, så tar jag med mig träningskläder idag, för att gå på Tabatapasset direkt efter jobbet :)
För jag har tänkt att jag ska fixa att delta i de aktiviteter jag har deltagit i, som arbetslös.....


Ta vara på den, gör nåt bra av den, och lev livet!
Och du, glöm inte att ha ett kärleksfullt och accepterande förhållningssätt till dig själv i tanke och handling, och pissa inte på möjligheterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar