Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 18 juli 2017

Nej, det blir ingen ny Golden....

... I alla fall inte just nu.
Det är inte juste att köpa en 8 veckorsvalp, och inte ha tid med den!
Det vet jag, även om det suger grymt i Goldentarmen, när man ser de ljuvliga valparna hos Kennel Wiggwills.


En valp kräver en hel massa, mat fyra gånger om dagen, fostran, sällskap och massor av tid, tid som jag inte i nuläget har. Att bara vara sugen, utan att ha ordnat att man kan ta hand om och fostra den som man vill, är inte okey mot valpen, det är bara egoistiskt, så NEJ, det blir ingen valp nu....
Men om jag någon gång kommer på idén att jag har tiden och möjligheten, så ska jag definitivt överväga att köpa en från Thomas och Veronica, för deras hundar är helt underbara. Helt min typ, deras strategi, stämmer överens med mina värderingar, och vi ser samma mål och mening med rasen!

Men, man kan ju alltid åka dit och gosa lite, när de alla är tingade :)
Och hundflickan var med, en väldigt mysig dag, tack för att vi fick komma!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar