Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 15 juli 2017

Det driver på!

Fönsterrenoveringen går som på räls!
Nåja en och annan kroppsskada, ett och annat knäckt glas, och en och annan båge, som ställs i högen, för att göra nya....
Men alla fönster, utom de på glasverandan och vindarna är hemtagna och rengjorda, och det blir 12 bågar vi behöver få nygjorda, där det gått röta i nedre bågen.


Tråkigt, men det finns ju möjligheter att få gjorda, likadana, se här vilken pärla vi har här i västra Värmland Nymans Snickeri

Alla bågar är som sagt rena och oljade, nu återstår bara målning av bågarna, rengöring av glas och beslag, det absolut tråkigaste jobbet...... Sen ska glasen och beslagen tillbaka, med kitt, åsså slutmålning.



Och tack gode gud för min lilla Black&Decker skruvdragare, som jag vann på en limmerik, fr några år sedan.... Min armbåge hade in klarat att hantera Hiltin :)


Dock så behöver skruvspåren rengöras innan man kan skruva ur skruvarna, och det gör jag med en lite tunn mejsel, och igår slant jag, och körde mejseln rätt i pekfingern.....
Himmel vad det blödde.....
Men tvätt med tvål och vatten och ett plåster på, så blev fingern nästa som ny.


Ett visst adrenalinpåslag i kroppen, blev det dock, och när man då försöker fortsätta som om inget har hänt, för att undvika att bli "sjuk" så blir man lite stirrig, så jag lyckades givetvis spräcka ytterligare ett glas....
Nåja, nu blev jag inte "sjuk", plåstret gjorde sitt jobb, gömde det som blödde, och stoppade det.
Och världens Bästa Betty, har grym koll på matte!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar