Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 30 oktober 2017

Sommartid/Vintertid....

Ja varje gång, lika svårt...
Först funderar man på när det ska ske, är det den här helgen, nästa eller var det kanske förra?
Ska klockan fram eller tillbaka? Klockan slår väl alltid fram och tillbaka iofs....
Sen är det det där med ljuset, får jag mer ljus eller mindre? På morgonen? På kvällen?

Nåja, nu är det gjort, vi har återgått till normaltid, dvs vintertid, för det var den här helgen.
Jag flyttade tillbaka klockan en timme.
Och ljuset, har jag inte sett nåt av, men jag tror att det blir ljusare på morgonen och att det snabbare blir mörkt på eftermiddagen....

Sovit så?
Nja, så dr, morgonmänniska som jag är, så vaknade jag vid kvart över tre, gick ut med pipande Terrier och en något trött och förvånad Golden..... När jag väl somnade om, så ringde väckarklockan nästan direkt.....

Vore det inte enklare med bara en tid?
Läs mer om sommartid här https://sv.wikipedia.org/wiki/Sommartid


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar