Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 8 december 2017

Det där med Alkohol...

Jag är ju normalt gaska återhållsam med alkoholhaltiga drycker, är oftast den som kör, tackar oftast nej, och har alltid lika roligt utan alkohol. Det händer också att jag får frågan om jag är nykterist? Nej det är jag inte, men jag dricker, eller intar bara det jag själv tycker är gott, och jag är extremt kräsen...

Jag gillar ju tex inte öl, något som ibland kan göra att man hamnar vid sidan av den normala alkoholgemenskapen.
"Ska vi ta en öl?" Innefattar inte så ofta en breezer, eller en cider, utan just öl, och det gillar jag inte.....


Dricker hellre vatten då faktiskt.
Ett glas bubbel, nåt som är jättehäftigt, eller varför inte Cava eller det senaste nu, Prosecco, alla dricker Prosecco.....
Men, jag tycker inte om det heller, alltför många tonårsfyllor i tidig ålder, på billigt bubbligt vin, gör att allt som är vitt, liksom vänder sig......


Men herre gud människa vad tycker du om då?
Spännande drinkar, rött tungt vin som inte har någon ton av svarta vinbär :)
Och Whiskey, jag gillar rökig Whiskey.

Här finns spännande, nåja så värst spännande är de kanske inte, ganska ordinära faktiskt, men i värmen, blir de extra goda, drinkar.


Här finns rött vin, till maten, visserligen väl kylt på samtliga ställen utom ett, men de slinker ner.
Här finns Breezer och Smirnoff Ice i butiken, de gillar jag också :)


Åsså tycker jag om Kaffe!
Gärna med en skvätt Whiskey i, lite farinsocker och grädde!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar