Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 6 december 2017

Irish Coffee och Dengifeber?!

Vi var ute och åt i går kväll, det är väl inget anmärkningsvärt med det för det har vi gjort varje kväll här, det är ju liksom inte så att man fixar mat själv på hotellrummet, med en vattenkokare som enda redskap....
Ett matställe som vi undvikit de andra dagarna har varit My Thai, mest för att de har trädgårdsmöbler som möblemang, ja det vet jag att många har, men just de här möblerna såg så billigt tattiga ut, däremot har det alltid varit en massa folk där, så vi valde just där i går.
Helt okey mat, bra service och musik i vår smak.
På väggen ovanför disken, sitter det en affisch med reklam för olika typer av kaffe, American Coffee, Café Latte, Flat White och Irish Coffee bland annat.
Irish Coffee!
De vill jag ha!
När maten är uppäten, och vi funderar på om vi ska gå tillbaka till hotellet, eller nåt, så blir det en öl till för Stora O och jag beställer just en Irish Coffee. Servitören ser förvirrad ut och ropar på sin kollega, som givetvis kommer och tar emot min beställning och en febril aktivitet som innehåller kaffekokande, och sex personer runt ett glas i köket tar vid.....
Får efter mycket om och men äntligen in min Irish Coffee, som faktiskt är jättegod, men väldigt söt.


Starkt kaffe, whiskey och grädde, som jag först trodde var glass, men nej mycket söt vispad grädde var det, och han servitören kom flera gånger för att kolla om det var okey. Har de någonsin fått beställningen tidigare?
Det verkade nästan inte så :)
Men nu har det de, och de fixade den med bravur!

Efter den, tog vi oss tillbaka till hotellet, för att sova lite, men min myggbett from Hell håller mig vaken, de kliar är ilsket röda, och droppen på ironi var när Stora O fällde kommentaren "Ska DU få Dengifebern?" Ja det vore ju ganska typiskt, han är den hypokondriska av oss, den som letar upp konstiga sjukdomar, och tror han har dem, vid varje liten snuva...
Nåja nu tror jag ju knappast att jag får Dengifeber, kanske bara lite Zikavirus, fast det har ju mindre betydelse, 50-åriga gamla tanter är ändå inte gjorda för att bli gravida längre.


 Och han fick ytterligare lite vatten på sin "Min solbränna kommer naturligt" när damen i den lilla shoppen där vi köpte en liten burk med nåt mot klådan, sa "Sweet Lady, Moskitos love White skin" och pekade på mig, "Not brown!" och pekade på Stora o och sig själv......
Ja jag vet att jag är vit, men snart flyter fräknarna ihop och då ni, då blir jag brun, som Brun sju, typ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar