Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 3 december 2017

Lärde mig nåt mer.....

Idag valde i att ta en promenad efter frukosten, Stora O propsade på att han sett en livs levande elefant där vi svängde in till vårt hotell, och bägge gångerna vi åkt förbi har han sett dem, men inte jag, så vi valde att gå dit, en liten nätt promenad på typ fem minuter.
Ut på stora vägen med trafiken i ryggen, kändes ju så där, men där stod de, två stycken.... Livs levande, tyvärr är de nog i fångenskap, såna där man kan rida på, men det ska vi inte. Häftigt ändå att komma så nära.
Efter den lilla promenaden hittade vi en annan väg tillbaka och såg Reggaeboat, som Sandra tipsade om, men det var lite dött så tidigt på morgonen, vi också blev bjudna till Thiaboxning i kväll kl 21.
Om det blir nån Thaiboxning vet jag inte än..Efter den lilla promenaden, när vi packat vår strandväska och en av oss smörjt sig med solskydd (Nåja jag smörjde in honom på ryggen) gick vi från den häftiga fyrstjärniga stranden full av ryssar och deras bebisar so inte tål cigarettrök, bort till nästa vik där vi hittade ett annat paradis, med solstolar, paraplydrink på stranden och ett helt hav framför oss, där blev vi kvar hela dagen.


De va ju rätt bra att vi knallade iväg, vi lärde oss att gör man det så slipper man ryssarna och deras bebisar.....
Nej jag har inget mot ryssar i sig men de tar så himla mycket plats i förhållande till oss försiktiga svenskar (ironi)

Sol, och sol, och trots att vi låg i skuggan av ett träd lyckades han, den jag lever tillsammans med, som jag smörjde in på ryggen, bränna sig lite både på bröstet och benen... Det där om att "Min solbränna kommer naturligt" Dvs han anser sig inte behöva solskydd, fick han äta upp idag igen, men han är inte lika bränd som efter de timmarna 2014 i Australien om ni kommer ihåg :)

Några timmar i solen, badande, solande och läsande en mycket bra bok, tack för den bästa vänner, så fick jag för mig att jag ville ha massage, och just massage kan man få typ överallt här, fotmassage och Thaimassage nacke fick det bli, och det knakar och brakar i mina bråkiga fötter och i axeln, som jag gjorde illa när jag gjorde handvolt på barngympan i våras :) Kanske är alla små benen i fötterna rätt nu, nåja glasbiten som sitter där är kvar, men fötterna känns mindre stumma! Fotleden gjorde givetvis ont, när hon vände och vred på den, men foten sitter kvar och jag kunde gå tillbaka :)


Nu är vi tillbaka på hotellet, jag har duschat bort sanden mellan tårna och i alla andra skrymslen, och et börjar bli dags för middag.
Maten är helt underbar, billig och stark. Öl och vin lika så, en hel middag för två, förrätt, varmrätt öl och vin för ca 250 kronor är ett helt okey pris tycker jag. Billigare och mer spännande än i Kap Verde, som också hade god mat. Jämför man med Australien, som egentligen inte alls har någon rolig matkultur och där priserna är hutlösa, så får man väldigt mycket för pengarna!
Vackert att se på är det också!


Dags att gå ut, vi får väl se hur många skräddare Stora O ska prata med idag, och om det blir någon uppsydd kostym? Ca 1500 kronor kostar en i ett bra strykfritt material.
Jag tycker han ska köpa en sån här, tror han skulle göra succé både på bröllop, begravningar och på julafton, vad tror ni?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar