Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 1 januari 2018

Nytt År!

Ja, vårt nyårsfirande blev inte riktigt som planerat, när två par av fyra lämnar återbud, så valde vi att skjuta fram vårt kalas till nästa helg istället. Men att fira trettondagen kan ju också var en spännande erfarenhet.
Det var ju då de tre vise männen kom med gåvor till det nyfödda Jesusbarnet.


Nåja, vi "firade" själva jag, Stora O och Betty.
Lite förrätt med lite skinkröra på vitt bröd, sen Raclette Oxfilé och Fläskfilé, sallad, ost och rätt vin, gott men inte lika gott som när vi gör det tillsammans med de vi brukar fira med....

Att vara hemma med Betty, när de började skjuta raketer och smällare på andra sidan sjön, var också en erfarenhet. Nej hon blev inte rädd, men helt klart upphetsad av smällarna, tror mest hon ville ut för att ha koll på vad som hände, ungefär samma reaktion som när det rasar snö från taken.
Kan ju va bra att ha koll på inför andra helger då det smälls, så min strategi att ha radion på när hon lämnas ensam vid den typen av helger är nog inte fel.

Efter vår nyårsmiddag, gick vi ut och drog ihop det sista av nyårsbrasan, som vi startade redan på förmiddagen, en jättehög av ris och virke mestadels från Gula Villan som legat ett tag på gärdet. Vi fick kämpa rätt bra innan vi fick fart på den, för det var surt och blött.... När Stora O testat att hälla på Diesel utan resultat, hämtade vi några torra vedträn och gjorde några små "brasor" inuti den stora högen, och rätt va det va så tog det sig. En stor brasa med mycket knaster blev det och nu är hela högen borta, vilket är ganska skönt.
Brasan klarade sig själv där ute i blötsnön, och spridningsrisken var obefintlig, så vi tittade på avsnitt av Fröken Frimans Krig. Efter det, var tant så trött att hon satt i soffan och somnade, så klockan elva la jag mig, läste några sidor och när tolvslaget kom, så sov jag gott!


Det blev ett nytt år ändå, och jag vaknade lika tidigt som vanligt till nyårsdagen, något jag knappast hade gjort om vi varit borta under gårdagen.
Nyårsdagen är här, första dagen på nya året 2018, och det är väl nu man ska avge sina nyårslöften?
Det har jag inga! Fast kanske borde jag ha det?
Jag borde både börja träna igen och sluta röka, men inte för att det är nytt år, utan det ska jag göra nån gång när jag känner att det passar...
Nån gång....

Ett riktigt bra och stimulerande
2018
Önskar jag just dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar