Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 2 augusti 2018

Augusti, på väg mot hösten?

Fortfarande lika varmt och vi sover fortfarande i källaren.
Stora O har semester men jag jobbar.

Avloppet vid Gula Villan är klart, dock återstår lite grävning för att få massorna på "rätt" ställe, och snart har jag en helt "tom" trädgård att planera. Muraren var där i går och det blir dyrt att återställa alla eldstäderna, men det går att göra det i alla fall, vilket gläder oss.

Här hemma fixas diverse småprojekt när han har semester, bla har en ny grind satts upp och bron upp till logen är utbytt. Annars är det väl Lilla O och Söta S, som får hjälp med sitt ny boende. Det är så kul att de äntligen har hittat sitt drömställe och att det fungerar bra och att de tar det lite försiktigt när de grejar, så de får det som de vill ha det :)

Ett antal vigslar har det blivit och efter att den andra vigselförrättaren i kommunen avsagt sig, så har påringningarna ökat.... Känns ju så där när man har fullt upp med annat, men det är också en kluven känsla, för jag tycker ju att det är ganska kul.
Nåja, 110 kronor före skatt, är minsann inte fy skam.... eller?

Värmen är tryckande och luftfuktigheten hög, och många mår nog grymt dåligt i det här klimatet, men det kan ju göra att suget på utlandsresor minskar och att flygbiljetterna blir billigare, vilket är bra, då jag inte boka flyget än. Jo vi ska till Khao Lak, runt jul och nyår, lägenhet har jag bokat för tre veckor, och det blir vår gemensamma semester.
Nåja, vi har en vecka nu i augusti också, och kanske får jag mitt väntade skinnställ tills dess så vi kan ta någon liten tur med motorcyklarna som står där på logen.

Det är Augusti, och vi borde vara på väg mot hösten, även om det fortfarande är högsommar.
Vi får njuta av varma bad och sol så länge vi kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar