Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 9 augusti 2018

Snart semester igen!

Två dagar kvar!
Och ja jag är trött!
Jag gillar att jobba under sommaren, det är lite lugnare, man har mer tid, och får ta mer ansvar, men man blir ganska trött. Och är man den som är på plats medan de andra kollegorna kommer och går, då kan det bli slitsamt.
Efter de här två dagarna, väntar i alla fall en semestervecka till, och det ska faktiskt bli riktigt skönt, det är när man är trött man ska vila upp sig, eller hur?
En semestervecka tillsammans med Stora O, och vi har inget planerat, vilket kan vara riktigt skönt.

Och vädret då? Vad får jag för väder?


Ah, det duger åt mig, är det inte spöregn, men ok temperatur ute, så har jag massor med trädgård att pyssla med..
Är det varmt och soligt, så finns ju alltid soldäcket nere vid sjön, och några bra böcker.
Och skulle det regna, vilket absolut skulle behövas, så har jag massor med nya tyger, ideer kring syprojekt och ett antal fönster att kitta och måla, så sysslolös blir jag inte :)

De av er som är snabbtänkta, räknade nu snabbt ut att jag bara har tre semesterveckor nu i sommar, och ja, det har jag valt, för vi åker till Thailand över jul och nyår i år. Den 16 december drar vi mot Phuket, för vidare färd till Khao Lak, där vi befinner oss i tre veckor och återkommer till Sverige runt den 6 januari. Och nej vi är inte mätta på sol och värme.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar