Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 14 november 2018

Nattjobb på gång!

Ja efter två eftermiddagsskift, där jag inte behövt ställa klockan för väckning sen i fredags, så väntar två nattskift. Och idag vara dagen då tant skulle ha en lång sovmorgon....
Skulle ha, för vem sprätte inte upp runt åtta ändå?
Iofs fick jag lite väckningshjälp av en viss terrierdam, som tyckte att hon hellre lägger sig i fåtöljen i vardagsrummet, än i mattes säng när hon väl fått upp tanten ur sängen :)
Nåja, vi lägger oss väl framför TV:n tillsammans sen, först ska vi följa statsministeromröstningen, som enligt mig föll väl ut.


Hur går det på nya jobbet då?
Jo tack, än så länge bra, nya lärdomar hela tiden, och nya idéer och funderingar poppar upp i tants huvud, precis som väntat. Och det kan vara så att jag måste hålla lite på att dela med mig dem, det kan bli för mycket annars, men fundera är ju aldrig fel :)
Nu laddar tant inför de två nattskiften som kommer, och jag startar med lite frukost, sen måste jag handla lite, och när man inte kan göra det på väg hem från jobbet, får man ta en tur under den lediga dagen, frågan är om jag ska åka till Arvika eller Grums?
Tänk alla dessa val....

Nåja, det har ju egentligen ingen större betydelse, men att åka åt andra hållet mot det jag vanligtvis åker när jag far till jobbet kan ju vara trevligt :)
Betty ska få en tur också, det behöver både hon och jag, och jag behöver röra på mig, det blir faktiskt färre steg på jobbet i nuläget, nästan hälften mot tidigare, konstigt, men det får jag väl se till att ändra på......

Hoppas ni alla får en fin onsdag i alla fall!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar