Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 5 februari 2019

Första dagen....

På min allra första långa ledighet som skiftarbetare, och en hel oplanerad vecka ligger framför mig!
Gårdagen som kanske är den första ej schemalagda dagen på 11 ledigheten, gick mest åt till att dega runt, då jag sov lite bara efter nattjobbet, mest för att komma i säng på kvällen, vilket jag gjorde och vaknade nu kl halv sex.....
Kaffe inmundigas, till skavlet av P4 Radio värmland, nätet checkas av, dagens tidning läses i digitalform och ute är det en massa ny snö igen....



Tvätt och städ är något som jag tror kommer att göras under dagen, och en tur till skogen med Betty, under natthelgen blev det inte många promenader......
Nåja jag hinner, veckan är ju lång, och ledigheten fortsätter ju även nästa vecka :)
Börjar inte jobba igen förrns nästa fredag....
Det där med skiftjobb känns ju riktigt bra, även om jag har svårt att släppa jobbet när jag är ledig, men kanske blir det så när man haft jobb där man ständigt vara påkopplad 24/7....

Nåja, nu är det jag, Betty och mina egna våndor som ska ta oss igenom den här veckan, med lite jävlar anamma, kaffe och ett antal streamade serier, ska vi nog fixa det.

Ha en bra tisdag hörrni, och har ni nåt bra serietips, då hojtar ni till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar