Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 2 februari 2019

Nattjobb!

Att jobba natt, kan ibland vara lite jobbigt, speciellt om man inte sovit så bra innan....
Och det har jag inte gjort innan den här första natten, som precis avslutats.....
Sov till halv nio, och vaknade till snöstorm.
Fick lov att halka ner till Grums för en planerad vigsel mitt på dagen, och det gick bra, både körandet och själva vigseln, fick även pratat med kommunen om hur jag ska redovisa för att få ut det nyinförda arvodet som jag ska få därifrån hädanefter, så det var en bra dag.
Handlade lite och sen hem igen, efter att ha plockat in maten tog jag min snöbollshund, som helst inte vill vara ute alls i snön, och la mig i soffan framför några avsnitt på den serie jag ser nu..... 
Tanken var att jag skulle somna, men icke sa Nicke, jag höll mig vaken, och snöbollarna på Bettys ben, tinade.

Lagade lite mat, åt och fick besök av Söta S.
Kikade sen på ytterligare ett avsnitt innan det var dags att fara iväg mot jobbet, något tidigare än vanligt, då väglaget inte alls var som jag vill ha det.

En lagom natt på jobbet, och tant halkar hem igen.

Bildresultat för snöstorm

Sov gott, för det ska jag göra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar