Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 18 februari 2019

Ny vecka, ny metod....

God Morgon, sovit första natten med mitt nya täcke, Cura Pearl, 7 kg, och ja jag har sovit, riktigt bra faktiskt, det gör jag iofs jämt, men tror att det kan bli ännu bättre med ett tyngdtäcke, varför vet jag inte, bara en fix idé :)
Tanter och fixa idéer ni vet....



Långa ledigheten är över och en helg med tre fm-skift är avklarad....
Och ja, jag har varit helt rökfri, även om jag har en ask cig liggande här hemma, men nej den är orörd..... Dock avbröt jag Champix intaget i torsdags, då jag blir så konstig av dem, dels det där illamåendet, och mag-rasen........
Sen rör jag ihop saker i huvudet, det blir liksom kaos, och jag blir elak...... Om det beror på Champixen, eller att jag inte fått mitt nikotin, det vet jag inte, ibland vet man inte vad som är hönan eller ägget.....
Det funkar ändå, vilket känns bra, eller nåt....
Kaffet smakar skit dock och ger en halsbrännekänsla.... så det får bli bubbligt vatten eller Te istället.

One week, six days, 6 hours, 55 minutes and 28 seconds. 265 cigarettes not smoked, saving 704,27 kr. Life saved: 22 hours, 5 minutes.

Ah jag fattar om ni inte vill se den här informationen, jag har delat den så många gånger genom åren och fallit tillbaka i rökningen igen, men kan vi inte bara låta mig känna mig duktig, och rökfri under den tid som är just nu oavsett tidigare misslyckade försök?
Och om jag sen avbryter slutandet, dvs faller tillbaka, ja, då är det så, alla rökfria tillfällen är ju ändå rökfria, eller hur?
Och bloggen är min, så jag skriver ju också precis vad jag vill :)
Metoden för rökstoppet är nu, klara det här bara genom vilja!

Nu väntar fyra skift den här veckan, och på lördag är det dags för vår sista konsert med vår underbara körledare.
Så är du sugen på lite skön musik, i härlig miljö, kom till Majas Cafe i Segmon, "Skivor till kaffet" på lördag den 23/2 kl 14.00, då sjunger vi, och jag lovar massor med musikglädje, en och annan härlig låt och kärlek! Att de sen har gott fika också, jag det är väl en självklarhet :)



Vi ses väl där då?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar