Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 17 mars 2019

Upprorisk?!

Halloj du människa, som med all säkerhet varit ung, tonåring....
Visst har väl även du protesterat mot något?
Genom att vara annorlunda, gå med plakat, busa på stan, demonstrera eller kanske till och med genom att strejka?

Själv protesterade jag mot blockbetyg i NO, mot överheten som trodde de kunde bestämma över mig, mot allt i allmänhet genom att spela Nina Hagens och Ebba Gröns musik på högsta volym och bära anarkistmärke till det snaggade okammade håret.....
Jag var revolterande tonåring, helt enkelt.

Och de vuxna reagerade, vi blev inkallade till rektorn, andra ungdomar titta och fnös, tanterna på ICA, vände och tog en annan väg när vi dundrade in.....

Idag reagerar de vuxna genom att skriva ungarna på näsan på sociala medier......


Det blir reaktioner i alla fall, och det är ju just det som är meningen :)

Sen kan man ha åsikter både på klimatångest, Greta och hennes mamma, Om ungar ska få strejka eller inte, vems fel det är om det är fånigt eller inte......
Men det väcker reaktioner....
Att vara annorlunda, upprorisk eller bara göra det som ingen vuxen vågar....
Och frågan är om inte jag och de med mig i min generation är mer rädd för att möta de där påståendena som dras upp i inlägget ovan, än vad mina ungar är.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar