Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 13 september 2016

Svinto?

Ja ni vet, sån där löddrande stålull, som man har vid viss rengöring....
Så är mitt hår, efter senaste blekningen....
Inte skönt alls.

Och jo, jag hr verkligen försökt, med balsam, inpackning, cocosolja och nu senast skönhetssömn...


Trycker på en hatt, fortsätter med att rensa tvättstugan, och kittar fönster!
Och väntar på att drömarbetsgivaren ska höra av sig....
Kanske har den redan gjort det, kanske är det jag själv?
För vem vill anställa en tant som har svintohår, och mest liknar ett troll ;)

Åsså veckans horoskop från http://astrobloggen.damernasvarld.se/

Skytten
Det gäller att hålla tungan rätt i mun, välja sina strider, parera och ducka när det går. Det ser ut som i princip ALLT skulle kunna äga rum runt dig den här veckan. Gott råd är att ligga så lågt som du kan Saturnus/Neptunuskvadraturen är exakt. Ligga lågt alltså, välja sina strider, nja det är ju inte min starka sida.....
 Heta Mars som också finns i tecknet blir lite av en huvudrollsinnehavare nu när han bildar kvadratur med Solen hela veckan och dessutom är en utav benen i T-korset som skapas vid fullmånen/månförmörkelsen i Fiskarna/Jungfrun på fredagskvällen. Oj.. Det kommer att vara omöjligt att leva upp till alla krav som finns runt dig. Var snäll mot dig själv nu och ge dig vila, bra kost och tid för återhämtning och rekreation. Vara snäll mot mig själv, vila... Ja ni fattar.
Helgen blir uttalat rolig och Venus/Uranus oppositionen skapa flirttillfällen, bus och roliga infall. Helgen blir rolig, ja det var ju i alla fall en tröst i all bedrövelse....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar