Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 27 november 2016

Advent...

Början på nåt nytt, i Kyrkan är advent starten på det nya kyrkoåret, i mitt liv är advent, nåt som gör att en massa måsten står för dörren.....
Typ, städning, födelsedagar, jul, sånger, familj..... You Name it!
En massa måsten som sagt, men det är bara att bita ihop, och fixa det :)
Och det blev rätt mysigt, med lite nya gardiner, ljus, rena golv och utebelysning.

Att Lilla O sen fick skjuta sin första älg, det var ju stort, så stort att han däckade i soffan redan före 19....


De va ingen stor älg, en lite tjur med små pinnhorn, men det var stort!
Grattis Till Älgen!

Nåja, adventsfint, kan man ju göra på många olika sätt, och när jag väl kom igång, så gick det som i ett Jehu, och det bästa med dagen var att ingen var hemma och störde, jag fick liksom känna mig klar, innan det blev en massa andra måsten, som matlagning och annat.....


Den stora stjärnan kom på plats i uterummet, och lyser upp så fint :)

Och trots att jag hatar att stryka, så kom mina rödrandiga gardiner upp, kanske är det ett av mina bästa köp någonsin, köpta på ICA, för typ 10 år sedan :)

Och ja, det är två fönster i köket.... Mycket strykning blir det.....
Även ute blev det lite adventsfint, en ljusslinga i lilla prydnadspäronträdet.

Och en på Morfars fågelstuga :)
Lite scary, blev det dock, när en av mina facebookvänner, la ut en bild på sitt pyntade köksbord, där det stod en Morfartomte, jag kontrade med en egen bild på min likadana ljusstake och berättade att det var min morfars ansikte på de ljusstakarna, då stendog telefonen.....
Kanske gillade inte morfar att jag satte ljus på hans stuga, och la upp en bild på min ljusstake på facebook..... Vet att han inte var så förtjust i att hans ansikte blivit tomte....

Världens bästa morfar, avbildad på Hjördis & Lennarts fina ljusstake.

Nåja, nu står han där på vedspisen, för jag kände att ha behövde vara med, även om känslan när telefonen plötsligt stendog, var lite otäck.....

Där står han och vakar över mig <3
Nåja, Advent är det, jul tänker vi dock inte fira, inte Stora O:s födelsedag heller, vi försvinner ett tag, ut i nåt nytt, och okänt..... Och låter Lilla O och Söta S, ta hand om hus, julpynt, tomtar och hundar.


Och, ja, det blir great, helt enkelt great!
Vi ses!
Kanske i Värmskogs kyrka idag, kl 15? Då sjunger vi med lilla kören.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar