Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 8 september 2018

Att inte alltid veta.....

Imorgon är det val....
Förra veckan satt min unge vid köksbordet......
I onsdagsmorse var det en grävling i trädgården.....

Ja, man blir överraskad, eller kan i alla fall inte förutsäga framtiden alla gånger...
Ibland har man fördelen att man kan välja, som på söndag....
Eller på måndag....
Och hur vet man att man väljer rätt?

Kanske är det bra att vi inte alltid har facit för hur saker och ting kommer att utvecklas
Kanske är det så att min profil, gör att jag är mer benägen att våga ta risker, vågar utmana både mig själv och andra, trots att jag vill ha en viss kontroll över saker och ting....

Hur som helst, välja ska jag både det ena och det andra, och jag kommer att följa valvakan och flexa lite på måndag morgon, för det här valet kan bli en rysare, det andra blir mest spännande tror jag :)

Har du bestämt dig?
Vilket val du ska göra på söndag?

Välj vad du vill, eller ta en tom valsedel, det viktigaste är ändå att vi använder vår demokratiska rättighet, och väljer för att få bibehålla den.

Och du, att bara rösta emot saker och ting, det ger ingen utveckling, så ta ställning för vad du anser bör göras istället för att bara vara emot, det leder ingenvart!

Osäker?
Testa några valkompasser:

Expressen
SVT
TT
Aftonbladet
TV4
Sveriges Radio

Om man gör flera, kanske valet blir enklare, och du skit framförallt i vad alla andra tcker, valet är ditt och du kan definitivt hålla det för dig själv, och ja, jag vet att de pratar smörja, allihop, de pratar om varandra, mot varandra och saker händer inte.
Jag vet också att man kan sympatisera med olika partier i vissa specifika frågor....
Hittar du inget alternativ Ta det som är minst dåligt då, det är bättre än inget val alls!

Jag ska rösta, mina familjemedlemmar röstar, och var och en röstar precis efter sin övertygelse och tanke just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar