Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 12 september 2018

God Morgon Världen!

Valresultatet är ett faktum och världen går vidare, oavsett. Och även om jag inte normalt är en vinnarskalle så måste väl även jag få bli besviken när det går åt fel håll enligt mitt sätt att se det?
Och det betyder inte att jag tycker illa om någon, eller hatar...
Jag hoppas dock att det är sakfrågor som gjort att man valt som man gjort, även om den tanken att frångå värderingar, är främmande för mig.....
Nåja nog om detta, 78% har ju faktiskt valt ett annat alternativ, så vi får väl jobba på det...

En liten räv hälsade på mig på trappan vid kvällsciggen igår, blev bortmotad av Stora O och hagelbössan, och nej han sköt den inte, den drog som en avlöning. Kan ju bara säga att jag är glad att inte Betty var med ute just vid det tillfället.....



Annars är hösten på ingång, luften börjar bli så där hög och härlig, man kan liksom andas igen. Stora O har bytt jobb, Tilda är fortfarande hemma ett par veckor till. Jag mår bra och ser fram emot höstens utmaningar.
En utmaning som startade i måndags är Stora Enso Wellbeing Challenge, som en stegtävling ungefär, men inte bara med steg utan med en massa olika delar, man kan samla poäng för träning, men även för Må-Bra aktiviteter, som att sova bra och dricka vatten, och att gå ut med hunden är en aktivitet man kan logga :)
Passar tant som inte gillar träningen så mycket.
Hade dock en tanke att simma på mornarna igen, men jag verkar ju aldrig ta mig till badhuset för att köpa mitt årskort......
Kören drar igång idag också, och det ska bli kul! Kanske kan man Logga det också :)

Nåja, någon gång ska jag prata politik och värderingar med er igen, men inte just nu, då det är ett känsligt ämne...
Håller mig till naturupplevelse, körsång och Wellbeingaktiviteter ett tag, det är nog bäst!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar