Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 7 januari 2013

Älska rymlingen, del två...

Ni som följt mig ett tag, vet att mina hundar, rymmer, eller rymmer och rymmer, de tar sig utanför staketet för att kolla något väldigt spännande, troligtvis djur av olika slag, rådjur är ett hett tips....

Betty är ju en hoppare, och henne har vi ju säkrat för, vi har höjt det redan höga staketet med ytterligare 40 centimeter, och det håller henne inne, till 98%.
Stine skulle aldrig komma på tanken, om inte nån av de andra två visar hur hon ska ta sig ut, eller om inte grinden är öppen, bland händer det att någon glömmer stänga den.....
Ebba, som är en krypare, ibland undrar jag om hon inte är av mussläkte, och kan trycka ihop sin skalle till ingenting, för trettio kilo golden, ganska tjockskallig sådan, tar sig under staketet, tamejtusan överallt, svårt att säkra upp det vill jag lova.....

Alltså är hon på rymmen nu, och varför vardagsmorgnar, när matte verkligen inte alls har lust att gå runt i byn och ropa på rymmare!
Gah!


3 kommentarer:

  1. Haha! Som busiga barn. Fast kanske värre ...? :)

    SvaraRadera
  2. Ps. Snälla, ta bort ordveriferingen! :)

    SvaraRadera
  3. Dessa rara hundar fyller en hel bok, så underbara och kloka =)

    SvaraRadera