Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 22 september 2013

Idag, regnar det....

Och jag som startade ett nytt projekt igår....
Rabatten ovan gruspartiet gjordes klar, jag la skiffer runt kanten, dels för att dölja gummiduken, men också för att ha en kant att köra gräsklipparen på, så att man slipper stora tjofsor med gräs......


Nu sa bara lökarna komma också, så kommer det att bli fint till våren :)
Till vänster om rabatten är en trappa ner mot grusgången, och de plattorn som i dag ligger ovanför trappan, är gömda av gräs, de fortsätter upp i gräsmattan som en liten gång till Lilla grinden mot vägen, där cykeln står...


Typ så här :)

Jag lyfte upp de plattorna som inte är den lilla gången, oh my god, vilken ryggdödare, tur jag ska träna idag!
Och grävde ur jord, gräs och rötter....



Sen la jag på en fiberduk och sand, för att sedan lägga mina stora skifferplattor i.


Så långt kom jag igår....
Mot den stora Rododendron, fyller jag upp med bark, och där det nu ligger sand blir et som sagt skiffer, kanske några vanliga stenar efter kanterna...

Nu regnar det, så jag får väl vänta lite med att börja lägga på plats....
Stora O får hämta mer sand i sandtaget också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar